Winkelwagen
NederlandsEnglishDeutsch

Welkom bij Car Care Nederland

Dodo Juice; niet alleen beter, ook gewoon leuker

Dodo Juice is een merk uit Engeland dat detail- en poetsproducten maakt voor het onderhoud van je auto, motor, boot, caravan of ander voertuig. Dat is op zich niet zo spannend, het gaat vooral om de gedachte die achter het merk zit: plezier mengen met kwaliteit. Want waarom zou een professioneel product een saai label moeten hebben? Lang leve de lol en la vida dodo!!

Wie is Dodo Juice

De oprichters van Dodo Juice
pj Aass (links) en Dom Colbeck (rechts)

Eigenlijk is het antwoord op die vraag: Dom Colbeck en pj Aass. Zij zijn namelijk de oprichters van Dodo Juice met Dom Colbeck die 10 jaar geleden (in 2007) in Elsenham begon met het creëren van zijn eigen wax. Iets dat uiteindelijk zou leiden tot een handvol waxen die op hun beurt weer zouden leiden tot een internationaal merk met een sterke voet in de aarde. Maar het antwoord op de vraag gaat eigenlijk veel verder dan de 2 namen hierboven. Dodo Juice staat voor plezier hebben in het wassen van je auto, het staat voor uitmuntende resultaten met een glimlach, het staat voor topproducten met een funky label en het staat om een wereldwijde volging van fans die de humor en ongeëvenaarde klantenservice kunnen waarderen. Dodo Juice is daarom niet zomaar een fabrikant van geweldige producten, het zijn fabrikanten van plezier, een glimlach en jij als klant die apetrots naar die glimmende bolide kijkt nadat je klaar bent. Die blijdschap in jouw ogen, dat trotse gevoel, die heerlijke geur van dat geweldige product zonder dat je je spaarrekening hoefde te legen…. DAT is Dodo Juice!

Geschiedenis van Dodo Juice

Dodo Juice begon in het voorjaar van 2007. Dom Colbeck maakte thuis in zijn eigen keuken een wax die, na vele pogingen, vergeleken kon worden met enkele van de beste waxen op de markt. De wereld van autodetailing zag er toen nog iets anders uit. De producten hadden vaak hele simpele en saaie labels. Gewoon een witte sticker met zwarte letters erop. Ergens in een hoek stond dan de naam van de fabrikant of een klein logo. Dat was het. De producten hadden geen prettige geur, geen leuke kleur en hadden vaak niet eens een naam. Veel producten hadden een soort serienummer als naam. Daarnaast waren de echt goede producten voorbehouden aan de professional. Een gemiddelde consument kon de meeste producten niet eens zelf kopen, hiervoor moest je een bedrijf zijn en had je vaak ook wat insider-kennis nodig.
Dat ging snel veranderen! Dodo Juice brak al snel de traditie en maakte niet alleen producten met een leuke kleur en geur, maar plakte daar ook ongebruikelijke productnamen op. Denk maar aan Rainforest Rub of Purple Haze. Mede dankzij de hulp van enkele detailers die de producten testten, werden de recepten verfijnd waarna een collectie ontstond van 6 waxen die zich makkelijk konden meten met enkele van de grootste namen uit de branche. Een tijdje later werd het assortiment uitgebreid met andere producten zoals Lime Prime en Born to be Mild, 2 producten die door de jaren heen de ene na de andere prijs in de wacht sleepten. Sinds 2007 is Dodo Juice nooit gestopt met ontwikkelen en het assortiment telt inmiddels zo’n 300 verschillende producten, tools en accessoires.

Maar Dodo Juice is zoveel meer…


De alinea hierboven geeft wel aan dat Dodo Juice niet stil heeft gezeten. De reputatie en groei die ze op hebben gebouwd zonder zich blauw te betalen aan onzinnge marketing geeft al aan dat het vooral via mond-op-mond reclame gegaan is. Maar eigenlijk is Dodo Juice heel erg veel meer dan een stukje statistieken. Dodo Juice is een way-of-life. Living la vida Dodo! Dodo Juice draait om het plezier dat je krijgt wanneer je je auto aan het detailen bent. Dit kan komen door het gemak waarmee de producten verwerkt kunnen worden, de prettige geur van het product, de leuke productnaam of de resultaten die je bereikt. Hoe dan ook, die glimlach op je gezicht is niet tegen te houden. En daar stopt het niet! Dodo Juice heeft zijn fans gewonnen door een klantenservice waar zelfs Coolblue jaloers op zou zijn. Heb je een probleem? Stuur ze een mail. Het halve bedrijf wordt op z’n kop gezet om te achterhalen hoe dit had kunnen gebeuren en hoe ze bij jou die glimlach op je gezicht toveren. In sommige gevallen zelfs zo snel dat er al een pakketje op je deurmat ligt voordat het antwoord via de mail binnen is gekomen. En stel je een vraag? Dan komt die niet terecht bij een assistent of receptioniste. Nee, die komt binnen bij een van de topmannen. En zij leggen hun werk aan de kant om ervoor te zorgen dat jij antwoord krijgt op je vraag. Zie je Pieter Zwart van Coolblue dat al doen? (nou ja, ik eigenlijk wel 😉 maar je snapt het punt vast wel). Top producten kun je bij veel fabrikanten krijgen, maar er is er maar een die jou iedere keer een glimlach levert, en dat is Dodo Juice.

Eigentijds is ook van deze tijd

Bij elk merk kun je een flesje shampoo krijgen en de meeste merken hebben ook wel een wax of een sealant in het assortiment. Sommige merken zijn ook zeker wel de moeite waard. Maar waarom heb jij die ene auto gekocht? En waarom niet die ene andere, die er erg veel op lijkt? Waarom heb jij deze auto gekozen terwijl er ook andere modellen waren die sterk vergelijkbaar waren? Vanwege die X-factor. Die ene heeft net wat strakkere lijnen, of heeft een mooiere voorkant. Misschien dat je wel gevallen bent voor het interieur? Je ging in die stoel zitten en je voelde je er thuis. Je kunt er niet direct je vinger op leggen, maar jouw wagen heeft een X-factor die jouw nog elke dag laat omkijken na het parkeren. Waarom kies je voor Dodo Juice in plaats van een ander willekeurig merk? Vanwege die X-factor. Vanwege het omkijken na het parkeren.
En misschien ook omdat Dodo Juice graag net een beetje anders is ;). Wist je bijvoorbeeld dat Dodo Juice 1 van de weinige merken is met een officiële mascotte genaamd Mr Skittles the Third. Hij heeft zelfs een eigen Facebook profiel gehad in het verleden.

Een voorbeeld voor vele

In het Engels zeggen ze weleens “second to none”, en dat is precies hoe de producten en de service van Dodo Juice wordt beschreven. Hiermee wordt eigenlijk gezegd “nooit een tweede plaats”. En dat is een les voor vele geweest. Fabrikanten die zich vooral richtte op grote marketing campagnes met luide kreten en belachelijke claims merkten dat hun aanpak veel minder effect had bij de doelgroep. In plaats daarvan waren het juist de kleinere merken die zich inzetten voor kwaliteit en service die het daglicht steelde. Er kwamen langzamerhand steeds meer andere merken die de mentaliteit van Dodo Juice gingen kopiëren. Ze lieten de statistieken en commerciële praat achter zich, en gingen richten op mano-e-mano. Denk hierbij aan merken zoals ODK, Bouncer’s en HBS Custom Wax. 3 andere fabrikanten die meer focus hebben op klant-tevredenheid dan op harde euro’s. Want als je klant gelukkig is, wordt jij gelukkig van die klant.
Ook voor ons is dit een grote levensles. Al sinds dag 1 zijn wij dik fan van Dodo Juice en hebben wij hen gesteund met elke stap die het merk maakte. Wij zijn dan ook eigenlijk best wel trots op onszelf dat wij zoveel energie steken in onze klanten. We gaan erg ver om onze klanten te helpen bij hun keuze of bij service na de aankoop. En dat is ook precies hoe wij het zouden willen. Kwaliteit en service die eigenlijk doodnormaal zou moeten zijn.

Dodo Juice producten
Enkele van de Dodo Juice producten

Dodo Juice producten

Gratis verzending in NL

Op bestellingen boven € 50,-

Voor 17 uur* besteld

dezelfde dag verzonden

We ship Europe-wide

Just ask us for a quote

Van fanaten, voor fanaten

Ons team staat voor je klaar

× Chat met ons via Whatsapp