Winkelwagen
NederlandsEnglishDeutsch

Welkom bij Car Care Nederland

Hoe werkt bestellen op Car Care Nederland

Hoe werkt bestellen op Car Care Nederland?

Van tijd tot tijd krijgen wij weleens de vraag hoe het bestelproces nou eigenlijk werkt op onze webshop. Ondanks dat we proberen het lekker simpel en makkelijk te houden, is niet iedereen even ervaren in de wereld van online shoppen. Deze week leggen we graag uit hoe het bestelproces verloopt op Car Care Nederland.

Het juiste product vinden


Uiteraard begint de hele reis met het vinden van het juiste product. Misschien weet je al precies wat je zoekt, misschien dat je nog wat hulp nodig hebt. Als je hulp nodig hebt kun je in onze blog kijken of je de juiste informatie kunt vinden (vergeet de zoekoptie aan de rechterkant niet), of je kunt direct contact met ons opnemen om je te helpen. Weet je al precies wat je zoekt? Dan kun je onze categoriën en filters gebruiken om het product te vinden wat je zoekt. Wij doen ons best om zoveel mogelijk specificaties op te sommen, waardoor je deze vervolgens kunt gebruiken om op te filteren.
Uiteraard kun je ook ons zoekformulier linksboven gebruiken. Type een paar woorden in en je ziet meteen wat resultaten. Druk op [ENTER] om alle resultaten op een pagina te zien.

Het product in je winkelmand stoppen


Na een korte reis door de mooie wereld van autodetailing, ben je uitgekomen bij het product dat je zoekt. Nu is het een kwestie van het product in je winkelwagen te stoppen en ervoor te zorgen dat het zo snel mogelijk bij jou thuis bezorgd wordt. Je kunt het product in je winkelwagen stoppen op een paar verschillende manieren:

  • Via de categoriepagina. Als je in het overzicht zit, zie je bij elk product de optie om het direct in je winkelmand te gooien
  • Via “quickview”. Als je in het overzicht op een categoriepagina over het plaatje beweegt met je muis, zie je een blokje verschijnen met “Bekijk nu”. Via deze pop-up kun je het product ook in je winkelmand stoppen
  • Via het merk overzicht. Dit zijn pagina’s waar alle producten van een bepaald merk op terug te vinden zijn
  • Via een blog artikel. In onze blog proberen we relevante artikelen te tonen, zodat jij niet alleen leest hoe iets werkt, maar ook kunt zien over welke producten we praten en wat die eventueel zouden kosten
  • Via de productpagina. Als je direct naar de pagina gaat waar je alle informatie kunt terugvinden over dat product, zie je daar ook een “In winkelmand” knop. Je kunt via hier ook het aantal aangeven, dat kan in de mogelijkheden hierboven niet
  • Als een extra optie. Bij producten zoals shampoo of Quick Detailers zie je direct enkele producten opgesomd die bij dit product horen. Als je deze erbij wilt bestellen kun je dit aanvinken. Je krijgt bij dit soort producten automatisch 5% korting voor het extra bestellen

Autoshampoo

Je winkelmand bewerken


Als je een product in je winkelmand stopt, krijg je een venstertje te zien die je vraagt of je naar je winkelmand wilt gaan, of dat je nog verder wilt shoppen. Ben je nog niet klaar met het zoeken naar het geschikte product, dan kun je gewoon verder shoppen. Weet je zeker dat je alles hebt? Dan kun je direct naar je winkelmand gaan.
Rechtsbovenin het scherm zie je bovendien een groen icoon van een winkelwagen, als je daaroverheen gaat met je muis zie je de inhoud van je winkelwagen en zie je een knop om naar je winkelwagen te gaan, OF om direct naar de kassa te gaan.
In je winkelwagen kun je:

  • Producten verwijderen
  • Het aantal veranderen
  • Een kortingscode toepassen
  • Uitrekenen wat de verzendkosten gaan zijn
  • Zien wat het totaalbedrag gaat worden
  • Eventueel nog gerelateerde producten toevoegen aan je winkelmand (deze zijn afhankelijk van wat er al in je winkelmand zit)
  • Doorgaan met shoppen (terug naar de winkel) of direct door naar de kassa om af te rekenen

Afrekenen en je gegevens invullen


Om jouw bestelling bij jou af te kunnen leveren moet we enkele gegevens hebben. Als je een account hebt worden deze gegevens automatisch ingevuld (zorg wel da tje ingelogd bent). Je kunt ook direct inloggen door gebruik te maken van je social media account.
Deze gegevens kun je invullen op de “afreken-pagina” (ofwel: de kassa). Wij vragen hier om:

  • Je naam
  • e-mailadres
  • Land
  • Postcode
  • Huisnummer
  • Straat (wordt meestal automatisch ingevuld zodra je je postcode invult)
  • Plaats
  • Telefoonnummer
  • Bedrijfsnaam (indien van toepassing)
  • BTW nummer (indien van toepassing)
  • Hoe jij je bestelling bezorgd wilt hebben
  • Of je de bestelling misschien naar een ander adres verzonden wilt hebben, dan het adres waar de factuur naartoe moet
  • Notities (je kunt hier specifieke wensen of opmerkingen in kwijt. Voor vragen kun je beter eerst even contact met ons opnemen)
  • Of je onze nieuwsbrief wilt ontvangen
  • Op welke manier je wilt betalen voor je bestelling
  • Of je onze Privacy Verklaring en onze Algemene Voorwaarden hebt gelezen

Ondanks dat we begrijpen dat dit best een flinke lijst is, hebben we veel dan deze gegevens hard nodig om jouw bestelling op de juiste manier te verwerken. Je naam, adresgegevens, bezorgopties en contactinformatie hebben we nodig om ervoor te zorgen dat jouw pakket bij de juiste persoon bezorgd wordt en wij je op de hoogte kunnen houden van je bestelling.
De betaalgegevens zijn nodig om ervoor te zorgen dat het betaalproces makkelijk en soepel verloopt. Het gedeelte over de Privacy Verklaring en Algemene Voorwaarden is door de wet bepaald. Wij zijn verplicht om duidelijk en transparant te zijn in de manier waarop wij jou gegevens gebruiken, opslaan en beschermen. Bovendien moet je (voor je betaald) weten welke “spelregels” wij hanteren.
Wij zouden ook willen dat het makkelijker kon, maar dat is niet in alle gevallen mogelijk. Als je een account maakt op onze webshop, worden de meeste velden automatisch ingevuld voor je. Bestel je als gast, of bestel je voor de eerste keer, dan zul je deze velden toch nog in moeten vullen.

Betalen voor je bestelling en de bevestiging


Heb je alle verplichte velden ingevuld? Dan klik je op “Bestelling plaatsen”. Je gaat nu naar een nieuw scherm waar je gevraagd wordt om te betalen voor je bestelling. Je kunt hier diverse opties gebruiken om te betalen via iDeal, Sepa, Paypal, Belfius, SoFort, ING, EPS, Giropay, Bancontact en zelf Overboeking.
Welke keus je hier ook maakt, na het succesvol afronden van het betalen kom je terecht op een “bevestig-pagina”. Op deze pagina krijg je duidelijk te zien dat jouw bestelling succesvol is afgerond en dat wij nu voor je aan de slag gaan.
Je krijgt daarnaast ook nog een mail van ons met een bevestiging dat jouw bestelling is geplaatst bij ons. In die e-mail zie je ook een overzicht van de producten die je besteld hebt, de totaalprijs die jij betaald hebt en het adres dat je ingevuld hebt.

Het leven na het plaatsen van je bestelling

Zodra jij je bestelling hebt afgerond krijgen wij daar een seintje van. Er zijn dan 2 dingen die wij moeten doen, de pakbon afdrukken en het verzendlabel afdrukken. In de tijd dat deze 2 uit de printer komen rollen, gaan wij jouw bestelde artikelen netjes inpakken en afvinken. Elk artikel dat ingepakt wordt, wordt afgevinkt op de pakbon. Zo voorkomen wij dat we iets zijn vergeten. Voor jou is dit een bevestiging dat het artikel in de doos moet zitten.
Wanneer alles netjes ingepakt is, leggen we de afgevinkte pakbon (inclusief een retourformulier) bovenop, met een lekker kadootje erbij om je te bedanken voor je bestelling. Nu vouwen de doos dicht en plakken er het verzendlabel op. Op dat moment krijg jij van ons een bevestiging dat je bestelling bij ons is afgerond. In deze e-mail staat ook jouw track-en-trace nummer. Heb je een account bij PostNL? Dan krijg je een mailtje dat er een pakket onderweg is en een bericht in de PostNL app met de track-en-trace gegevens. Via de track-en-trace kun jij precies bijhouden waar je pakket is en wanneer het bezorgd wordt.

De bezorging van jouw bestelling

Heb jij jouw bestelling geplaatst en betaald voor 17.00 uur op een doordeweekse dag, of voor 12.00 uur op zaterdag? Dan wordt jouw pakket diezelfde dag nog verzonden. PostNL bezorgd normaal gesproken binnen 24 uur het pakket bij jou. Een enkele keer duurt dit iets langer, waar wij direct werk van proberen te maken. Wij houden elke bestelling dagelijks in de gaten en brengen je op de hoogte als er iets veranderd.
Heb je een bezorgadres in het buitenland opgegeven, dan duurt de bezorging vaak een klein beetje langer. Duitsland en België duurt ongeveer 2 dagen, landen verder van Nederland duren ongeveer 3 tot 5 dagen.
Heb je jouw bestelling op zaterdag geplaatst, dan wordt deze op z’n vroegst op maandag aangeboden omdat PostNL niet op zondag werkt.
Alleen in overleg is het mogelijk om gebruik te maken van een andere koerier. Wij hebben gemerkt dat PostNL tot nu toe de meest betrouwbare blijkt te zijn.

Nadat jij je bestelling hebt ontvangen

Wij zijn ontzettend gemotiveerd om een voorbeeld te geven aan andere webshops over de service. En om zeker te weten dat we het goed doen, hebben wij jouw feedback nodig. Voor deze reden vragen wij je 5 dagen na je bestelling of je bereid bent om een review achter te laten op 1 van onze review-kanalen. Of het nou positief of negatief is, wij horen graag van je. Hierdoor kunnen wij namelijk leren en elke dag een beetje beter worden. Het zou heel erg fijn zijn als je ons wilt laten weten of wij aan jouw verwachtingen hebben voldaan.

Veelgestelde vragen

We hebben geprobeerd om hierboven een uitgebreid en duidelijk plaatje te schetsen van het winkelen op Car Care Nederland, maar desondanks kan het zijn dat je toch nog wat vragen hebt. Naast dat we hier een speciale pagina voor hebben: de veelgestelde vragen, zullen we hieronder een paar veel voorkomende vragen beantwoorden.

Ik kan het product niet vinden

Neem in dit geval even contact met ons op. Je kunt met ons Whatsappen, chatten via Facebook, bellen, mailen en je mag zelfs een brief schrijven. We gaan dan kijken hoe wij jou zo snel mogelijk kunnen helpen.

Ik krijg een foutmelding op de website

Dat is erg vervelend! En dit willen wij graag zo snel mogelijk voor je oplossen. Ook in dit geval willen we je vragen om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Uiteraard houden wij je op de hoogte van de voortgang.

Ik heb niet ontvangen wat ik besteld heb!

Oei! Dat mag niet gebeuren. Ondanks dat dit een onschuldig foutje zal zijn geweest, willen we dit graag herstellen voor je. Neem contact met ons op en dan kijken we samen wat hier mis is gegaan. We gaan dan direct aan de slag om de gemaakte fout te herstellen. Mocht er iets retour moeten komen, dan zijn die kosten natuurlijk voor ons!

Ik ben heel erg ontevreden met mijn product

Wederom zou het dan fijn zijn als je dit wilt laten weten door contact met ons op te nemen. Er bestaat namelijk een kans dat je iets fout doet, waardoor het product niet functioneert zoals het moet. Misschien kunnen wij jouw probleem oplossen met een beetje advies en uitleg. Hoe dan ook, we komen er samen altijd uit!

Ik heb me bedacht en wil mijn bestelling retourneren

Jammer, want we weten zeker dat je heel erg tevreden zult zijn met de producten die wij handmatig selecteren voor je. Maar desondanks heb jij als consument het recht om je bestelling binnen 14 dagen te retourneren. Deze 14 dagen gelden vanaf het moment dat jij het pakket hebt ontvangen. Zodra jij ons laat weten dat je de bestelling wilt retourneren, heb je nogmaals 14 dagen de tijd om de bestelling daadwerkelijk op te sturen. Zodra wij je bestelling hebben ontvangen, krijg je ook netjes de terugbetaling van ons. Technisch gezien hebben wij hier 14 dagen de tijd voor, maar meestal is dit binnen 1 of 2 dagen.

Let op: als je de bestelling compleet retourneerd, betalen wij alles terug. Ook de verzendkosten die je tijdens het bestellen misschien hebt betaald. Maar als je slechts een deel van je bestelling retourneert, wordt alleen de waarde van de geretourneerde artikelen terugbetaald. Niet de verzendkosten die je tijdens het bestellen misschien hebt moeten betalen.

Ik wil graag weten wat mijn rechten zijn

Dat is uiteraard je goed recht! (See what we did there… rechten… goed recht…?). Afgezien dat wij in onze Algemene Voorwaarden heel open en eerlijk zijn, raden wij het ook aan om eens op de website van ConsuWijzer te kijken. Ook kun je terecht voor advies bij ConsumentenBond en Rijksoverheid. Google kan je ook in veel gevallen helpen, maar let er wel op dat de website een betrouwbare bron is. De officiële Wet Koop op Afstand kun je op de website van Wetboek-Online en loopt van artikel 46a tot 46h.

Mijn vraag staat er niet bij

Ook dan – hoe voorspelbaar – raden wij aan om contact met ons op te nemen. Wij kunnen je dan direct adviseren en op weg helpen.

Gratis verzending in NL

Op bestellingen boven € 50,-

Voor 17 uur* besteld

dezelfde dag verzonden

We ship Europe-wide

Just ask us for a quote

Van fanaten, voor fanaten

Ons team staat voor je klaar

× Chat met ons via Whatsapp