Verzenden werkt eigenlijk heel simpel. Tijdens het betalen voor je bestelling wordt er gevraagd om je adres in te vullen. Aan de hand van je adres en de waarde van je bestelling wordt berekend wat de verzendkosten zijn. Boven de € 50,- zijn de verzendkosten gratis*.
Zodra je bestelling betaald is, ontvangen wij je bestelling en gaan we deze zo snel mogelijk netjes inpakken. Om 17:00 uur komt de postbode alle pakketten ophalen, en worden deze direct naar het sorteercentrum gebracht. In de meeste gevallen wordt jouw pakket de volgende werkdag bij je aangeboden.
De verzending geschiedt in de meeste gevallen via PostNL. Alleen in bepaalde gebieden wordt er gebruik gemaakt van een lokale dienstverlener omdat dit goedkoper of sneller is.
Platte of kleine producten zoals magazines passen in een envelop. Deze gaan via Brievenbuspakket (met track en trace) en kost € 4,96. Dit is echter alleen mogelijk binnen Nederland. Naar het buitenland wordt dit automatisch onder onderstaand pakket-tarief verrekend omdat het buitenland geen Brievenbuspakket-optie kent.
*Gratis verzending
Bestel je meer dan een XX bedrag? Dan zijn de verzendkosten gratis (ook bij brievenbuspakket). Wanneer dit precies is kun je hieronder zien:
Tijdens speciale acties kunnen de verzendkosten (tijdelijk) lager zijn dan hieronder genoemd.
Land | Verzendkosten | Gratis verzending |
---|---|---|
Nederland | € 7,32 | Vanaf: € 50,00 |
België | € 11,19 | Vanaf: € 100,00 |
Bulgarije | € 32,07 | Vanaf: € 500,00 |
Cyprus | € 32,07 | Vanaf: € 500,00 |
Denemarken | € 18,15 | Vanaf: € 200,00 |
Duitsland | € 11,50 | Vanaf: € 100,00 |
Estland | € 32,07 | Vanaf: € 500,00 |
Finland | € 24,20 | Vanaf: € 350,00 |
Frankrijk | € 17,55 | Vanaf: € 200,00 |
Griekenland | € 32,07 | Vanaf: € 500,00 |
Hongarije | € 24,20 | Vanaf: € 350,00 |
Ierland | € 23,29 | Vanaf: € 350,00 |
Italië | € 19,36 | Vanaf: € 200,00 |
Kroatië | € 32,07 | Vanaf: € 500,00 |
Letland | € 32,07 | Vanaf: € 500,00 |
Litouwen | € 32,07 | Vanaf: € 500,00 |
Luxemburg | € 15,13 | Vanaf: € 200,00 |
Malta | € 32,07 | Vanaf: € 500,00 |
Oostenrijk | € 17,55 | Vanaf: € 200,00 |
Polen | € 24,20 | Vanaf: € 350,00 |
Portugal | € 21,18 | Vanaf: € 350,00 |
Roemenië | € 32,07 | Vanaf: € 500,00 |
Slovenië | € 25,11 | Vanaf: € 350,00 |
Slowakije | € 20,57 | Vanaf: € 200,00 |
Spanje | € 19,36 | Vanaf: € 200,00 |
Tsjechië | € 20,57 | Vanaf: € 200,00 |
Verenigd Koninkrijk | € 21,18 | Vanaf: € 500,00 |
Zweden | € 24,20 | Vanaf: € 350,00 |
Bestelling retourneren
Mocht het nodig zijn om een bestelling of product te retourneren, dan kan dit simpel en gemakkelijk binnen 14 dagen. Neem contact met ons op, wij kunnen dan een retourmail naar je sturen waarmee je 50% korting krijgt op de verzendkosten. Je kunt via een link in die mail online een verzendlabel laten maken dat je zelf nog even moet uitprinten. Dit verzendlabel plak je op de doos, je hoeft dan niet meer te betalen als je het pakket bij een PostNL locatie afgeeft.
Uiteraard mag je ook een andere vervoerder gebruiken, maar dan kunnen wij je geen korting geven op de verzendkosten.
Let er wel op dat je alleen de originele verzendkosten terugbetaald krijgt wanneer je de volledige bestelling retourneert. Wij betalen namelijk de andere 50% van de terug-verzendkosten. Wanneer je een incomplete bestelling retourneert worden de heen-verzendkosten van het totaalbedrag ingehouden.
Bovenstaande geldt uiteraard niet als we met jou persoonlijk een andere regeling getroffen hebben.
Zodra wij het pakket hebben ontvangen, betalen we zo snel mogelijk het openstaande bedrag aan je terug. Dit is meestal binnen een paar dagen, maar sowieso nooit meer dan 20 dagen.
Defect of reparatie
In het geval van een defect of reparatie kijken we samen met de klant wat de mogelijkheden zijn. Wanneer een product retour moet komen naar ons is het belangrijk dat dit product compleet en met de originele verpakking geretourneerd wordt. Bij garantie vanwege een defect zijn de verzendkosten gratis, maar bij een defect dat niet onder de garantie valt, worden de verzendkosten (naar ons toe en terug naar de klant) in rekening gebracht bij de klant.
Ondanks dat wij hard werken om zo snel mogelijk te bezorgen, lukt dit niet altijd. Rond feestdagen, of speciale dagen is het vaak zo druk dat een bezorging binnen 24 uur niet altijd lukt. Zo zijn de feestdagen in december een berucht voorbeeld waarin de bezorging regelmatig enkele dagen vertraging op kan lopen. In onderstaand overzicht proberen wij een ge-update lijst te laten zien van feestdagen en speciale dagen die binnenkort roet in het eten kunnen gooien.
Nederland
Besteld op | 1e bezorgpoging |
30 maart | 2 april |
31 maart | 2 april |
1 april | 2 april |
26 april | 29 april |
27 april | 29 april |
8 mei | 10 mei |
9 mei | 11 mei |
18 mei | 21 mei |
19 mei | 22 mei |
20 mei | 22 mei |
Buiten Nederland
Besteld op | 1e bezorgpoging |
30 maart | 4 april |
31 maart | 4 april |
1 april | 3 april |
26 april | 30 april |
27 april | 30 april |
8 mei | 11 mei |
9 mei | 13 mei |
18 mei | 22 mei |
19 mei | 23 mei |
20 mei | 23 mei |
Wanneer ontvang jij je bestelling?
Betaald op: (voor 17:00) |
Bezorgd op: |
---|---|
Maandag | Dinsdag |
Dinsdag | Woensdag |
Woensdag | Donderdag |
Donderdag | Vrijdag |
Vrijdag | Zaterdag |
Zaterdag Voor 13.00 uur |
Maandag |
Zondag | Maandag |
*Bovenstaande indicatie geldt voor adressen in Nederland. Verzending naar België en Duitsland duurt gemiddeld 1 tot 2 werkdagen. Landen verder weg van Nederland duren gemiddeld 5 werkdagen. Tijdens feestdagen kan PostNL door grote drukte vertraagd zijn.
Net wat meer gemak
Dat er iets retour moet, is meestal niet zo leuk. Desondanks doen we ons best om dit gemakkelijk te maken.
Wil je het nog gemakkelijker maken? Download dan de PostNL app op je telefoon. Via deze app kun je ten alle tijde je pakket volgen en ook direct een retourlabel aanmaken. Via deze manier hopen we het nog net iets gemakkelijker voor je te maken.