Waarom wij niet het grootste assortiment hebben, of willen

Wij krijgen regelmatig de vraag waarom ons assortiment beperkt is, er zijn namelijk andere shops die tientallen merken in hun winkel hebben liggen en een enorme berg aan producten verkopen. Voor ons is het echter een bewuste keuze om de winkel niet vol te gooien met honderden producten. Voor is kwaliteit veel belangrijker dan kwantiteit. Waarom? Omdat wij de goede producten uitzoeken en die vervolgens in de verkoop gooien.

Minder is meer

Zeg nou zelf, als je op zoek bent naar een bepaald product en je staat in de winkel te kijken naar een rij met 20 verschillende verpakkingen, wordt je daar nou echt wijzer van? Je gaat je afvragen welke nou degene is die jij zoekt. Je leest de verpakking van enkele producten en gaat dingen vergelijken. Uiteindelijk raak je in de war en is de kans groot dat je degene pakt met de laagste prijs (omdat je toch geen keus kunt maken) of juist degene met de meest schreeuwerige verpakking. In beide gevallen is het niet zeker of je naar huis gaat met het product dat je zoekt, of het beste product. Stel nou dat de winkeleigenaar al die 20 producten zelf gaat testen, uitproberen en bekritiseren, zodat hij vervolgens een selectie overhoudt van 5 producten die voldoen aan zijn kwaliteitseisen. Dan hoef jij je niet meer af te vragen welk product de beste is. Elk product heeft iets unieks, en het is aan jou om te bepalen welke het beste past bij jou.

Dat is hoe Car Care Nederland werkt. Wij gaan op jacht naar producten die lekker werken, goed presteren, duidelijke informatie bieden en een eerlijke prijs hebben. Wij zoeken voor jou in die grote hooiberg aan producten, zodat jij dat niet hoeft te doen.

Hoe bepalen wij dan wat goed is?

Eigenlijk heel simpel, door alles tot in den treure te gebruiken. Als detailers besteden wij aardig wat tijd aan het detailen, wassen, poetsen, waxen en verzorgen van onze auto’s en diverse andere. Hierbij hebben we veel producten nodig die in diverse situaties gebruikt worden. Zo wordt er een wax aangebracht op een kilometervreter die ruim 1000 kilometer per week doet, maar wordt er ook wax aangebracht op het boodschappenwagentje van de buurvrouw die 2x per week naar de supermarkt rijdt. Wat is het verschil in prestaties en waar komt dit door? Welk product is in deze situaties de beste? En is dat product ook nog steeds prettig en makkelijk in gebruik?
Allemaal vragen waar wij ons dagelijks mee bezig houden. Door het testen en uitproberen van allerlei producten kennen wij deze producten door en door, waardoor we zeer gericht advies kunnen geven over alle producten in onze shop. Wil een klant zijn uitlaat polijsten, of zijn onderstel eens goed schoonschrobben? Welke product moet hij dan hebben? En kan hij dit product ook nog gebruiken om de auto mee te wassen? Stel nou dat dat een eis is van de klant, welk product moet hij dan hebben? Allemaal vragen waar wij ons op voorbereiden.

Niet alles kan in de shop komen

Helaas kan niet elk product in onze shop terecht komen. En dat is jammer. Er zijn diverse producten die wij bestellen, uitproberen en testen maar waarvan de leverancier of de fabrikant bepaalde minimale eisen heeft. Zo moet je bijvoorbeeld een minimaal aantal per maand inkopen, of voor een minimaal bedrag bestellen. Andere fabrikanten zeggen dat je verplicht bent om een bepaald minimaal assortiment in huis te halen. Allerlei regels die het soms erg lastig kunnen maken om die producten dan toch in huis te halen.
Hier kunnen we niet altijd veel aan doen, maar we blijven in gesprek gaan met de fabrikant of leverancier om te kijken of we een gulden middenweg kunnen vinden. In sommige gevallen besluit de fabrikant dat we een goed punt hebben en wordt er een uitzondering gemaakt. In enkele andere gevallen gaan wij kijken naar alternatieve inkoop kanalen. Een enkele keer moeten wij ook de handdoek in de ring gooien en dit product/merk voorlopig op de verlanglijst zetten. Gelukkig zijn er vaak ook hele goede “nummer 2” producten die misschien een tikkeltje minder goed zijn dan onze nummer 1, maar zeker een plek verdienen in de top 5. Omdat wij onze klanten ook een keus willen kunnen bieden plaatsen we regelmatig meerdere producten in onze shop, ook al doen ze bijna hetzelfde.

Toch nog meerdere producten in dezelfde categorie

Soms zijn er producten die wel goed zijn, maar vooral verschillende eigenschappen hebben. Zo hebben we gemerkt dat er shampoo’s zijn die wat beter reinigen, maar daarmee de waxlaag kunnen aantasten na enkele weken. Of er zit verschil in de gladheid waarmee de washmitt over de glad glijdt, ten opzichte van de reinigings-kracht. Zo kunnen er subtiele verschillen zitten in producten, en we willen onze klanten de keus geven om te bepalen welk product het beste past bij hun wensen. Daarom hebben we meerdere shampoo’s, meerdere waxen en sealants en eigenlijk van bijna alle producten wel een paar verschillende versies. We proberen hiermee ervoor te zorgen dat er voor ieder wat wils is, zonder dat je door de bomen het bos niet meer ziet omdat er 20 dezelfde producten in de winkel liggen. Een gouden middenweg tussen assortiment en overdaad aan keuze.

Weet je niet wat je moet hebben? Ask us!

Een deel van onze service waar wij trots op zijn is service. Wij geloven nog steeds dat service een onmisbaar onderdeel is om een tevreden klant te krijgen. En dat betekent ook dat we veel vragen willen/kunnen beantwoorden. Als ras-echter Brabanders zien we elk excuus voor een goede babbel een goed excuus, al helemaal als het over detailen mag gaan. Weet je dus niet wat je wilt, of heb je toch nog vragen over een product? Schroom niet om ons je vraag voor te leggen. Of je nou wilt mailen, sms-en, chatten via Facebook, PM-en via Instagram, taggen via Twitter etc… Stel je vraag aan ons en wij geven zo snel mogelijk antwoord.

Maar als jullie iets niet hebben?

Dat gebeurt ook, wij richten ons vooral op dingen waar veel vraag naar is, want die klanten willen we eerst uit de brand helpen. Als dat product geregeld is, gaan we naar de volgende op de verlanglijst. Er zijn ook enkele situaties waarbij een product zo weinig verkoopt dat we het uit onze voorraad halen terwijl we het nog wel kunnen/mogen inkopen. Waarom doen we dit? Omdat ze bezorgtijd daarop afhankelijk is onze inkoop. We bestellen dit product namelijk pas als we een grotere bestelling hebben, hierdoor kunnen we niet altijd zeggen wanneer het product geleverd kan worden. En dat vinden onze klanten niet erg fijn. Ben je dus op zoek naar iets heel specifieks? Laat je dan niet afschrikken dat het niet in de shop staat, er bestaat best een kans dat we het wel gewoon voor je kunnen inkopen.

Gratis verzending in NL

Op bestellingen boven € 50,-

Voor 17 uur* besteld

dezelfde dag verzonden

We ship Europe-wide

Just ask us for a quote

Van fanaten, voor fanaten

Ons team staat voor je klaar

×